Bursluluk Sınavı Başvuruları Başladı

Bursluluk Sınavı Başvuruları Başladı

10.02.2020 669

Milli Eğitim Bakanlığı, 2020 ilköğretim ve ortaöğretim kurumları bursluluk başvuru kılavuzunu yayımladı.

Sınav başvuruları 5-17 Şubat tarihleri arasında yapılacaktır. Sınav tarihi 25 Nisan 2020 saat 10:00 olup sonuçlar 03 Temmuz 2020 tarihinde açıklanacaktır. Detaylı bilgi aşağıda verilmiştir.

ÖĞRENCİ VELİSİ VE OKUL MÜDÜRLÜĞÜNÜN DİKKATİNE

 

1. Bu kılavuz 17/10/2016 tarihli ve 2016/9487 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan "Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Resmi Okullarda Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar ve Okul Pansiyonları Yönetmeliği" ve Eylül 2016 tarihli ve 2708 sayılı Tebliğler Dergisi'nde yayımlanan "Milli Eğitim Bakanlığı Merkezi Sistem Sınav Yönergesi" hükümlerine göre hazırlanmıştır.

 

2. İOKBS'ye başvurmuş olan öğrenciler, bu kılavuzda yer alan hükümleri ve ilgili mevzuatta belirtilmiş olan hususları kabul etmiş sayılır.

 

3. Başvuru şartlarını taşımadığı halde sınava girerek bursluluk hakkı kazanan öğrenciler bursluluk hakkından yararlanamaz.

 

 

4. Sınav sonucu açıklandıktan sonra başvuru şartları ile ilgili geriye dönük düzeltme işlemi yapılamaz ve öğrenci velisi ile okul müdürlükleri düzeltme talebinde bulunamaz.

 

5. Okul müdürlükleri bünyesinde kurulan komisyonlar, idari ve mali açıdan sorumlu olacaklarından, burslulukla ilgili belgeleri dikkatlice inceleyecekler ve belgelerin eksik ya da yanlış olmaması için öğrenci velilerine rehberlik edeceklerdir. Başvurmak istediği kontenjana ilişkin belgelerini tamamlayan öğrencilerin işlemleri yapılarak "2020 İOKBS ADAY BAŞVURU BİLGİLERİ FORMU" komisyon üyeleri tarafından imzalanacaktır.

 

6. İOKBS'yi kazanan öğrencilerin bursluluğa yerleştirilmeleri için belirtilen tarihlerde başvuru yapmasından öğrenci velisi, bilgilendirme ve elektronik onaylamadan ise okul müdürlüğü sorumludur.

 

7. İOKBS'yi kazanan öğrencilerin bursluluğa yerleştirilmelerine ilişkin bu kılavuzda yer alan kurallar, bu kılavuzun yayım tarihinden sonra yürürlüğe girmiş olan yasama, yürütme ve yargı kararları gereğince değiştirilebilir. Böyle durumlarda izlenecek yol Bakanlıkça belirlenir ve kamuoyuna duyurulur.

 

8. Emekli öğretmenlerin bilgilerinin MEBBİS kayıtlarında yer almaması halinde bu durumdaki öğretmenlerin başvuru süresi içerisinde emekli olduklarına dair belgeyle birlikte il/ilçe milli eğitim müdürlüklerine başvurarak durumlarını MEBBİS kayıtlarına işletmeleri gerekmektedir.

 

 

GENEL AÇIKLAMALAR

 

1. Bu kılavuzda; İOKBS'nin uygulanması ve İOKBS'yi kazanan öğrencilerin bursluluğa yerleştirilmeleri ile ilgili usul ve esaslar yer almaktadır.

 

2. 5, 6, 7, 8, hazırlık sınıfı, 9, 10 ve 11'inci sınıflara yönelik olarak İOKBS, 25 Nisan 2020 tarihinde Türkiye saati ile saat 10.00'da yapılacaktır.

 

3. İOKBS, tüm il merkezleri ile başvuru sayısına göre gerekli görülen ilçe merkezlerinde, yurt dışında ise sınava girecek en az 10 (on) öğrenci olması kaydıyla; Lefkoşa, Riyad, Medine, Cidde, Tebük, Kuveyt, Aşkabat, Taşkent, Bakü ve Bişkek'te yapılacaktır.

 

4. Sınav başvurusu 05-17 Şubat 2020 tarihleri arasında yapılacaktır. Başvuru şartlarını taşıyan öğrencilerin başvurusu okul müdürlüğünce sistem üzerinden onaylanacaktır.

 

5. Öğrenciler "2020 İOKBS Başvuru ve Uygulama Kılavuzu"na ve ilgili mevzuata, http://www.meb.gov.tr ve http://odsgm.meb.gov.tr internet adreslerinden ulaşabileceklerdir.

 

6. Öğrencilerin sınav başvurusunun yapılabilmesi için elektronik ortamdaki bilgilerinin güncel olması gerekmektedir.

 

7. Açık Öğretim Lisesi, Mesleki Açık Öğretim Lisesi, Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi ve Açık Öğretim Ortaokulu öğrencileri bursluluktan yararlanamayacaklardır.

 

8. Taksirli suçlar ile kabahat nevinde olanlar dışında işlenilen suçtan dolayı hükümlü bulunan öğrenciler bursluluk sınavına başvuramayacaklardır.

 

9. Özel öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrenciler İOKBS'ye müracaat edebilecekler; sınavı kazananlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı yurt içindeki resmi, örgün okul/kurumlara (ortaokul, imam hatip ortaokulları ile ortaöğretim kurumları) 30 Eylül 2020 tarihine kadar kayıt/nakil yaptırmaları halinde bu haklarından yararlanabileceklerdir.

 

 

Ancak Kanunlarla Özel Hak Tanınan Öğrencilerin (Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Resmi Okullarda Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar ve Okul Pansiyonları Yönetmeliği'nin 5'inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan), özel okullara devam etmeleri durumunda da bursluluk hakları devam edecektir.

 

10. Ortaöğretim kurumlarında ortaöğretim süresi boyunca, bir defaya mahsus olmak üzere, parasız yatılı öğrenciler bursluluğa, burslu öğrenciler parasız yatılılığa geçebilir. Burslu öğrencilerin parasız yatılılığa geçişleri sınavsız, parasız yatılı öğrencilerin bursluluğa geçişleri ise Bakanlıkça her yıl merkezi sistemle yapılan bursluluk sınavına başvuru şartlarını taşımaları ve sınavı kazanmaları halinde gerçekleşecektir. Parasız yatılı olarak öğrenimine devam eden öğrencilere ayrıca burs verilmez.

 

11. İOKBS'ye başvuran öğrencilerin başvurularında; belgelerin eksik ve yanlış olmaması için öğrenci velilerine rehberlik edilmesi, başvuru şartları ve özellikle mali durum ile kontenjan türüyle ilgili belgelerin tam olup olmadığının okul müdürlüklerince kurulan komisyon aracılığı ile kontrol edilmesi ve "2020 İOKBS ADAY BAŞVURU BİLGİLERİ FORMU"nun komisyon üyelerince de imzalandıktan sonra başvurunun okul müdürü

 

tarafından elektronik ortamda onaylanması gerekmektedir.

 

12. Bu kılavuzda yer alan iş ve işlemleri zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmeyen il/ilçe yöneticileri, okul müdürleri ve komisyon üyeleri hakkında ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda işlem yapılacaktır.

 

1. BAŞVURU ŞARTLARI

 

a. Türkiye Cumhuriyeti veya Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşı olmak,

 

b. Mevzuatta belirtilen kayıt ve kabul şartlarını taşımak,

 

c. Ortaokullar, imam hatip ortaokulları veya özel eğitim ortaokullarının 5'inci, 6'ncı, 7'nci ve 8'inci sınıfları ile ortaöğretim kurumlarının hazırlık sınıfı, 9'uncu, 10'uncu ve 11'inci sınıflarında öğrenci olmak,

 

ç. İlköğretim ve ortaöğretim okullarında, sınavın yapıldığı ders yılında okul değiştirme yaptırımı/ cezası almamış olmak,

 

d. Ailenin bir önceki mali yıla ait yıllık gelir toplamından fert başına düşen net miktarın, içinde bulunulan mali yılın Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu'nda belirtilen Milli Eğitim Bakanlığı okul pansiyon ücretinin en azının 4 (dört) katını geçmemesi kaydıyla maddi imkanlardan yoksun bulunmak. Ailenin 2019 senesi yıllık gelir toplamından fert başına düşen toplam miktarın 2020 Mali Yılı için tespit edilen 14.640,00 (ondörtbinaltıyüzkırk) TL'yi geçmemesi gerekir. Aile gelirinin tespitinde ailenin 2019 yılında elde ettiği tüm gelirleri esas alınacaktır.

 

Kanunlarla Özel Hak Tanınan Öğrenciler hariç, ailenin fert başına düşen geliri bu rakamı geçen öğrencilerin İOKBS başvuruları, kontenjan durumlarına bakılmaksızın kabul edilmeyecektir.

 

Maddi imkanlardan yoksun olma durumu:

 

Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Resmi Okullarda Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar ve Okul Pansiyonları Yönetmeliği'nde yer alan "EK-1 Öğrenci Ailesinin Maddi Durumunu Gösterir Beyanname" de öngörülen ve bu beyana esas olan gelirin tespitinde;

 

EK-1 Öğrenci Ailesinin Maddi Durumunu Gösteren Beyanname ile beyana esas olan velinin ve eşi çalışıyor ise aynı zamanda eşinin, bütün yıllık gelir durumunu gösteren vergi dairesi, muhasebe birimi veya ilgili kişi, kurum ve kuruluşlardan alınacak 2019 yılına ait 12 aylık toplam gelirlerini (çalıştığı ve çalışmadığı aylar ile birlikte) gösteren belge,

 

Velinin ve eşinin bakmakla yükümlü olduğu anne ve babası ile ilgili tedavi yardımı beyannamesi, varsa bakmakla yükümlü olduğu diğer şahıslarla ilgili mahkeme kararı örneği,

 

Velinin ve varsa eşinin bakmakla yükümlü olduğu aile üyelerinin T.C. kimlik numaraları ile doğum tarihlerinin yazılı beyanı

 

esastır.

 

> "Kanunlarla Özel Hak Tanınan Öğrenciler"den durumlarını belgelendirmeleri kaydıyla EK-1'de yer alan Öğrenci Ailesinin Maddi Durumunu Gösteren Beyanname istenmez.

 

1.1. Kontenjan Dağılımı:

 

1) Her yıl tespit edilen parasız yatılılık veya bursluluk kontenjanlarının;

 

a) %10'u "Kanunlarla Özel Hak Tanınan Öğrenciler"e,

 

b) %5'i Bakanlığa bağlı resmi okul veya kurumlarda kadrolu veya sözleşmeli olarak çalışan, emekli olan veya vefat eden öğretmenlerin öğrenci olan çocuklarına,

 

c) %5'i ailesinin oturduğu yerleşim biriminde ortaokul, özel eğitim ortaokulu veya

 

imam-hatip ortaokulu bulunmayan öğrencilere,

 

ç) %80'i (a), (b) ve (c) bentleri dışında kalan öğrencilere

 

ayrılır.

 

2) Birinci fıkradaki kontenjanlardan; (a) ve (c) bentlerinde belirtilen kontenjanların dolmaması halinde kalan kontenjan diğer öğrencilere ayrılan %80'lik kontenjana ilave edilir. (b) Bendinde ayrılan %5'lik kontenjanın dolmaması halinde ise kalan kontenjan, öğretmen dışındaki Bakanlık merkez, taşra ve yurt dışı kadrolarında çalışan diğer eğitim personelinin çocukları için kullanılır, dolmaması halinde ise kalan kontenjan %80'lik kontenjana ilave edilir.

 

Başvuru şartları altındaki tüm maddeler için verilen beyanlar ve belgeleri incelemek amacıyla okul müdürünün, ilgili müdür yardımcısının veya görevlendirilen bir müdür yardımcısının başkanlığında, en az 2 (iki) üye öğretmenin yer aldığı bir komisyon oluşturulacaktır. Bu komisyon tarafından, maddi durumları 2020 Mali Yılı için tespit edilen miktarı geçmeyen ve kontenjanla ilgili durumunu belgelendiremeyen öğrencilerin başvuruları incelenip gerekli düzeltmelerin yapılmasından sonra (ç) bendi kontenjanından müracaatları sağlanacaktır.

 

2. BAŞVURU İŞLEMLERİ

 

2.1. Yurt İçindeki Öğrencilerin Sınav Başvuru İşlemleri

 

a. Başvuru işlemleri http://www.meb.gov.tr, http://odsgm.meb.gov.tr veya https://e-

 

okul.meb.gov.tr internet adreslerinden yapılabilecektir.

 

b. Sınav başvuruları 05-17 Şubat 2020 tarihleri arasında alınacaktır.

 

c. Öğrenci velisi, çocuğunun başvuru şartlarını taşıması halinde, öğrencinin öğrenim

 

gördüğü okul müdürlüğünde sınav başvurusunu yapabilecektir.

 

ç. Öğrenci velisi, "EK-1 Ö ğrenci Ailesinin Maddi Durumunu Gösterir Beyanname" ve

 

eklerini, okul müdürlüğüne teslim edecek ve başvurunun yapılmasını sağlayacaktır.

 

Başvuru işlemi yapılırken öğrenciyle ilgili elektronik ortamdan alınan bilgiler velisi

 

tarafından kontrol edilerek (adı/soyadı, ana adı, baba adı, cinsiyeti, doğum yeri, doğum tarihi,

 

sınavda tedbir hizmeti alınmasını gerektirecek özel eğitim ihtiyacı/engel durumu, alanı/dalı,

 

sınıfı) varsa yanlışlıklar başvurudan önce düzeltilmelidir.

 

d. Sınav başvurusu elektronik ortamda okul müdürlüğü tarafından yapılacaktır. Başvurunun

 

yapıldığına dair okul müdürlüğü tarafından onaylanan ve veli tarafından imzalanan başvuru

 

belgesi sınav bitimine kadar saklanacaktır.

 

e. Başvuru onaylandıktan sonra elektronik ortamda yapılacak değişiklikler başvuru bilgilerini değiştirmeyecektir. Bu nedenle onaylama işleminden önce bilgilerin doğruluğu veli ve okul yöneticilerince titizlikle incelenmelidir. Bundan sonra yapılan başvurular ve talepler kesinlikle dikkate alınmayacaktır.

10-02-2020