2019 Erasmus VET Mobility Charter Sertifikası

Okulumuz 2019-1-TR01-KA109-078808 numarası ile Mesleki Eğitim Akreditasyon Sertifikası almaya hak kazanmıştır.

21.11.2022 180

 

Gölcük Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Akreditasyon Belgesi Bilgilendirmesi

 

           

 

Erasmus+ Mesleki Eğitim Hareketliliği Akreditasyon Belgesi, öğrenici ve personel için mesleki eğitim hareketliliği organize etmede başarısını ispatlamış kurum ve kuruluşları, Avrupa uluslararasılaşma stratejilerini daha fazla geliştirmek için teşvik etmek amacıyla tasarlanmıştır. Avrupa uluslararasılaşması, yüksek kalitedeki hareketlilik faaliyetlerinin müfredata dahil edilmesi, gönderen kurumda uluslararası bir yaklaşımın geliştirilmesi (örneğin diğer ülkelerdeki kurumlarla ağ oluşturma), yabancı dil öğreniminin ilerletilmesi ve ulusal mesleki eğitim yaklaşımlarının ilerisine geçilmesi vasıtasıyla başka bir Erasmus+ Program ülkesinde öğrenim görmenin desteklenmesi anlamına gelmektedir.

 

 Erasmus+ Mesleki Eğitim ve Öğretim Hareketliliği Akreditasyon Belgesi, Uluslararasılaşma sürecinde bir yandan kaliteli öğrenme hareketliliğinin ödüllendirilmesini, teşvik edilmesini ve daha fazla geliştirilmesini sağlarken, diğer yandan da gönderen kurumların öğrenici ve personel hareketliliği organize etme kapasitelerini arttırmaktadır. Bu belge, öğrenci ve öğretmenler için mesleki eğitim ve öğretim hareketliliği projeleri gerçekleştirme başarısını ispatlamış kuruluşlara, çok yıllı yeni bir kaynak sağlayarak uluslararası stratejilerini geliştirmelerine katkıda bulunmak amacıyla Türkiye Ulusal Ajansı tarafından verilmektedir.

 

Gölcük Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Akreditasyon belgesi kazanım aşamasında aşağıdaki kriterler doğrultusunda;

—  Kurumumuz, Hayat Boyu Öğrenme Programı 2007-2013 ve/veya Erasmus+ Programı dönemleri içerisinde en az 3 Mesleki Eğitim Hareketlilik projesini başarı ile tamamlama,

—  Tamamlanmış olan son 3 projenin bütçe kullanım oranlarının ortalama olarak en az %80 olma,

—  Okulumuz, ulusötesi mesleki eğitim hareketlilik projelerindeki deneyim düzeyinin önceki ulusötesi hareketlilik projelerinin kurumumuzun büyüklüğü ile orantısı ve uluslararası faaliyetlere göstermiş olduğu stratejik yaklaşım,

—  Önceki projelerin, proje yönetimi kalitesi, katılımcı memnuniyeti ve yetkinliklerin tanınması bakımından uygulama düzeyi,

—  Önceki mesleki eğitim hareketlilik faaliyetleri ve stratejilerinin uzun vade kalkınma ve kalite taahhütlerini gösterme düzeyi,

—  Ulusötesi hareketlilik de dahil olmak üzere sürdürülebilir bir Avrupa Uluslararasılaşmasının geliştirilmesine yönelik açık, özgün ve nitelikli bir yaklaşımın ne ölçüde geliştirildiği,

—  Ulus ötesi hareketlilik faaliyetlerinin geliştirilmesinde uzun vadeli stratejilerin oluşturulurken açıklık, tutarlılık ve ilgililik düzeyi,

—  Uluslararasılaştırma stratejisinin amaçlarına ulaşması için eylem planının kalite düzeyi,

—  Giden ve gelen öğrenici ve personel hareketliliğinin birbirinin içine yapısal olarak ne ölçüde yerleştirildiği ve mümkün olduğu durumda müfredatla ne ölçüde bağlantılı olduğu,

—  Önümüzdeki beş yıl içindeki kalkınma planlarının kapsamının, önceki ulusötesi mesleki eğitim hareketlilik projelerin geçmiş performanslarının ışığında ne ölçüde gerçekçi olduğu,

—  Başvuru sahibinin iç yönetim yapısı, insan kaynakları, hareketliliklerin hazırlama, tanınma, yaygınlaştırma ve değerlendirme organizasyonu dahil olmak üzere yüksek kaliteli hareketlilik yönetim düzeyinin ölçüsü,

—  Hareketlilik organizasyonunun bütün aşamalarında ortaya konacak açık ve uzun vadeli taahhütün süresi ve kapsamı,

—  İnsan kaynaklarını, sürdürülebilir yapıları ve katılımcı kuruluşlar arasındaki işbirliği ve iletişimi vurgulayarak yapılan kalite yönetim taahhüdünün kapsamı,

—  Öngörülen kurumsal ve hareketlilik gelişmelerinin netlik derecesi ve Avrupa uluslararasılaştırma stratejisinin genel niteliği ve kalitesiyle ne derece tutarlı olduğu,

—  Düzenli olarak kurumların kendi kendilerini değerlendirmeye tabi tutmaları ve zaman içinde hareketliliğin kalite yönetiminin geliştirilmesi için öngörülen önlemlerin uygunluğu,

başlıklarında başarılı olmuş ve kalitesini göstermiştir.

Okulumuz Erasmus+ programı süresince ve öncesinden birçok kaliteli mesleki eğitim öğrenici ve personel hareketliliği organize etmede başarısını ortaya koymuş ve bu bağlamda istenilen kriterleri yerine getirerek Akreditasyon Belgesi almaya hak kazanmıştır.