DigitalVET KA226 Projemiz

DigitalVET projemiz ile öğrencilerimiz için sanal laboratuar kuruyoruz

21.11.2022 176

COVID-19 salgını gibi olağanüstü bir kriz alışılagelmiş düşünme biçimlerini, eğitim öğretim uygulamalarını, öğretimin süresi ve yapısı dahil pek çok şeyin esaslı bir şekilde sorgulanmasına neden olmuştur. Okulların tüm Avrupa ve dünyada eğitime ara vermesiyle birlikte uzaktan eğitim süreci başlamış ancak uzaktan öğrenme salgın sürecinde uygulandığı haliyle yüz yüze eğitim öğretimin yerini alamamıştır.

Eğitimde bilgi teknolojilerinin gelişimi ile birlikte bu süreçte, videolar, e-kitaplar, simülasyonlar, grafikler, oyunlar, e-etkinlikler, e-sınavlar gibi pek çok dijital öğrenme kaynağına erişim mümkündür. Ancak bu yığın arasından öğrenciler için uygun kaynakların seçilmesi oldukça zordur. Seçim yapılırken pek çok kriter gözetilmelidir. Bu kadar çeşitli öğrenme aracı içinden, uygun öğrenme aracı/araçlarının kullanılması öğrencilerin bilgiye erişmesi/oluşturması ve akranlarıyla iş birliği yapması için olduğu kadar öğrenmenin yönetilmesi için de oldukça önemlidir.

Özellikle uygulama gerektiren, öğretmen-öğrenci etkileşiminin, geleneksel haliyle usta-çırak ilişkisinin önemli olduğu mesleki eğitimde uzaktan öğrenme bu haliyle henüz bir çözüm olmaktan uzak gözükmektedir. Ancak salgını geride bıraktığımızda pek çok öğretmen ve öğrenci uzaktan öğretme-öğrenme araçlarını daha önce hiç kullanmadıkları kadar kullanmış, yeni tecrübeler ve beceriler edinmiş olacaklardır.

Öğrenmenin tam olarak gerçekleşebilmesi için; hem öğrenme kaynağının hem de öğrenme yönteminin eğitim kademelerine ve öğrenciye göre çeşitlenmesi gerekmektedir. Mesleki eğitim veren okullarda öğrenim gören çocuklar için daha aktif rol almalarını sağlayacak çevrimiçi kaynaklar sunulmalıdır.

Mesleki eğitiminde uzaktan eğitimin başarılı şekilde kullanılabilmesi için bu eğitimin bireyin nasıl öğrendiğinin keşfedilerek bireye özel hale getirilen bir yapısalcı yaklaşımla sunulması gerekir.

SODTİ farklı eğitim aktiviteleri ve sosyal öğrenme etkinlikleri ile bireyin nasıl öğrendiğini anlayan ve eğitim sürecini ona göre sürdüren ve yapısalcı yaklaşımı destekleyen bir öğretim yöntemidir.

Sev: Öğrenciye konuyu sevdirmekle başlanır. Temel mantık, "sevdiğin işi yaparsan, ömür boyu çalışmazsın"dır.

Oku: Küçük araştırma projeleri ile birey okumaya araştırmaya yönlendirilir, sonra ne okuduğunu onunla konuşarak anlayacağız, yani dinleyeceğiz. Dinleme uzaktan eğitimle ancak uzaktan eğitim sınıfında değil, bire bir bireyle yapılır.

Dene: Öğrenci uzaktan eğitim için hazırlanan simülasyonlar ile kullanacağı ekipmanı tanıyacak ve etkileşimli bir şekilde uygulama yapabilecektir. Mesleki eğitimin temeli olan uygulamalı eğiti yöntemimizin bu ayağında etkin şekilde kullanılabilecektir.

Tekrar: Bireye belirli bir zaman verilerek farklı örnekler üzerinden konunun kazanımlarının tekrar edilmesi sağlanır. Konular ve zamanlaması karışık dağıtılır. Böylece öğrenme ve uygulama hızı farklı olan bireyler farklı hızlarda tekrar sağlayabilecektir. Aynı konu için birden çok proje tabanlı örnekler hazırlanacak, farklı yöntemler ile bunların bireye aktarımı yapılacak ve bu yöntemden hangisinin öğrenci için uygun olduğu geri dönütlerle tespit edilecektir.

İzle: Bu süreçte birey sürekli izlenecek ve değerlendirmeye tabi tutulacaktır. Eğitim süresinin sonunda birebir atölyedeki uygulama kazanımların elde edilmesi amaçlanmaktadır.

Oluşturulacak dijital eğitim içerikleri yapısalcı yaklaşımla, SODTİ öğretim yöntemi ile hazırlanacaktır. Bu eğitim içeriklerinin kullanımıyla, mesleki eğitimin uzaktan eğitim sürecinde sürdürülebilirliğine katkı sağlanması hedeflenmektedir. Sunulacak eğitim programı, bireysel izleme ve koçluk desteği ile beraber sağlanacaktır. Bu projeyle hazırlanacak deney ve uygulamalı projelerle desteklenmiş etkileşimli simülasyon ortamı, uzaktan eğitimde öğrenci merkezli eğitim sürecini destekleyecektir.

Bölgemizde yapılan ihtiyaç analizleri ve literatür taraması sonucunda, bu proje kapsamında Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı Akıllı Ev Sistemleri derslerinin eğitim içeriklerinin simülasyon destekli olarak hazırlanması planlanmıştır.

Bu proje ile Akıllı Ev Otomasyonu sistemlerinin merkezi kontrol birimi, sayısal giriş algılayıcı birimler, sayısal çıkış veren birimleri, örneksel giriş algılayan birimleri, anahtar birimleri, örneksel çıkış veren birimler ve iletişim ortamları ile ilgili konuları kapsayan, Elektrik-Elektronik ve Ölçme, Elektrik Makinaları ve Kontrol Sistemleri, Pano Tasarımı ve Montajı, Hidrolik ve Pnömatik Sistemleri derslerinin öğrenme kazanımlarını elde edecek simülasyonlar ve bu süreci takip edecek öğrenci merkezli LMS kurulacaktır.