TEcoNaut Projesi (2023)

TEcoNaut Projesi (2023)

TEcoNaut Projesi

 

02.04.2024 57

Proje Bağlantısı:

https://teconaut.eu/en


Proje Türü    : ERASMUS-EDU-2023-PI-ALL-INNO

 

  (Partnerships for Innovation - Alliances)

 

Proje Adı        : TEcoNaut - Using disruptive Technologies to facilitate the Ecological    

 

                           transition of the Nautical sector

 

Proje No        : ERASMUS-EDU-2023-PI-ALL-INNO-EDU-ENTERP 101139940

 

Proje Bütçesi: 1.500.000€

 

Kurum Bütçesi: 126.838€

 

Proje Süresi   : 3 Yıl

 

Koordinatör  : Sea Teach Sl – İspanya

 

Proje Ortakları:

 

1 Sea Teach Sl Es Coordinator

 

2 European Boatıng Industry Be Partner

 

3 Ethnıcon Metsovıon Polytechnıon El Partner

 

4 Gölcük Şehit Volkan Tantürk Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Tr Partner

 

5 Greenboats Gmbh De Partner

 

6 Polıtechnıka Gdanska Pl Partner

 

7 Asocıacıon Nacıonal De Empresas Nautıcas Es Partner

 

8 Innovation Yachts Fr Partner

 

9 Cıfp Centre De La Mar Es Partner

 

10 Polboat The Polish Chamber Of Marine Inustry And Watepl Partner

 

11 E-Boats Experience Sl Es Partner

 

12 Greta Marseılle Medıterranee Fr Partner

 

 

 

Proje Özeti:

 

Avrupa'daki teknecilik endüstrisi dinamik ve rekabetçi bir sektördür ve 6,5'un üzerinde bir oranla Avrupa ekonomisine önemli bir katkıda bulunmaktadır.

 

6.5 milyon tekne Avrupa sularında tutuluyor. Toplam endüstri, 280.000'den fazla kişiyi doğrudan istihdam eden 32.000 şirketten oluşuyor. 72.000 ton geri dönüştürülemeyen malzeme ve bu büyük miktardaki geri dönüştürülemeyen malzeme için geri dönüşüm çözümlerinin uygulanmasının yanı sıra, tekne yapımında yeni, sürdürülebilir elyaf ve reçinelerin kullanılması ve uygulanması gerekmektedir.

 

TEcoNaut projesi bu ana hedefe aşağıdaki yollarla ulaşmayı amaçlamaktadır:

 

• İçeriği Deep Tech Materyallerinin kullanımı ve uygulanması olacak olan VET için Deep-Tech materyalleri kursunun geliştirilmesi.

 

• Sonuçları ESCO'ya bağlanacak ve yeni AB Yeşil Taksonomisinden yararlanacak derin bir “Beceri boşlukları” belirleme aşamasının yürütülmesi.

 

• Öğrencilerin ve "eko" denizcilik sektörünün gelecekteki çalışanlarının girişimci zihniyetini uyandırmak, böylece dayanıklılık becerilerini geliştirirken sürdürülebilir malzemelerin kullanımında ve tekne inşa malzemelerinin döngüselliğinde gelecekteki bir işi görebilmelerini sağlamak.

 

• Yükseköğretim öğrencileri için "Derin teknoloji" becerilerinin şirketlerde uygulanması üzerinde çalışacak "Uygulamalı" yaklaşımlarla bir Staj programının tasarlanması.